28 okt

Fick plötsligt ett enormt behov av att blogga;/ Har egentligen inte alls tid; måste laga middag till barnen som ska vara på dagis kl 13, fixa stallet, åka på möte och hellst sova innan jobbet i natt...
Det som slog mig var hur otroligt skönt det är att ha personer i sin omgivning som man kan ventilera saker med. Jag är i normala fall en person som håller mkt innom mig och bearbetar mina bekymmer själv, men ibland rinner det liksom över och då behöver man någon att "spy galla" över. Jag har upptäckt att jag har olika personer för detta ändamål; jag har en när det gäller hästarna, en när det gäller barnen, en till jobbet osv och så  har jag Helena! Grejen med Helena är egentligen lite konstig; vi har "känt" varandra ganska länge (vet inte hur länge...) men aldrig umgåtts eller varit närmare vänner. Vi hade häst i samma stall ett tag, gick på samma gymnasium och har gemensamma vänner, men det har liksom inte varit mer. Efter gymnasietiden hade vi ingen kontakt alls tills vi träffades igen på Facebook och återupptog kontakten. För ett tag sedan köpte Helena en häst av mig och sen dess har vi haft närmare kontakt vilket jag är väldigt glad över! Helena är en sån person som man kan prata om vad som hellst med. Vi har ungefär samma syn på saker och kommer bra överrens.
Summan av kaddemumman är att man kan hitta riktigt bra människor där man inte alls tänkt sig att hitta dem!
Nu måste jag nog sätta fart med maten så min barn slipper svälta;)
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2010-10-28 @ 13:49:35 URL: http://balstavidlund.blogg.se/

Hahaha!!

jag veeet! Skiskumt att det kan bli så ibland, fast vet du vad jag tror?? Att vi är inte gamla vänner som växte isär utan vi är gamla bekanta som växte ihop.. Vi har mer gemensamt nu än då, och det är ju skitbra!

Man måste spy galla och har ett jättebra gall-öra, och sånna saker som vi pratar om är ju inga tunga grejer som den andre behöver gå runt och oroa sig över, det är ju mest vardagsgnäll liksom..

Men blir det allvarligare grejer så går nog det oxå..=)

Jag tänkte faktiskt på det där igår, jag har bara en ventil och det är du, och det är konstigt hur livet kan bli ibland.

Kul att du tog upp det för jag har faktiskt tänkt på sammma sak!

Och jag kommer inte ens ihåg vad hästen hette som du hade i Braås, typ nått tantnamn va??



ha det bra och ring när du vill!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!