11 okt

Gisses vilken vecka! Fredrik och jag har jobbat i skift hela veckan eftersom hans lastbil gick sönder så han fick jobba nätter istället. Dessutom har jag jobbat 3 nätter denna veckan vilket jag är väldigt glad att vi inte gör i normala fall! Som ni kanske förstår har det inte blivit jättemycket gjort här denna veckan, förutom jobb, mat och sömn. Detta gör att huset håller på att förfalla, barnen är uttråkade och hästarna håller på att bli förvildade...
Fast jag har ju faktiskt hunnit med två saker; i fredags bakade jag bullar och i går muffins (!). Detta hör inte precis till vanligheterna, bakning är inte min grej, men det gnälls alltid i det här huset över att det inte finns något fika så jag tycckte det var dax. Fredrik undrade lite över tajmingen, frysen är nu full och i veckan kommer älgköttet...
Fredrik och barnen hämtade hem tackorna i går, så nu är baggen lycklig över sina flickor. Jag är inte lika lycklig eftersom man inte kan öppna stalldörren utan att bli döv:/
Nehe, nu är det dax att packa. Vi ska lämna Tove hos farmor kl 10 och sen åker Amelia och jag till GBG:)
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2010-10-12 @ 07:23:25

Låter jobbigt det där med att gå i skift.. Vi hade det så ett år eller så, och det var verkligen hemskt.

Hoppas ni hade en rolig dag i Göteborg!

Vet du att det smittar från facebook när man bakar?? Jo men jag tror det faktiskt för när man läser att den eller den har bakat elelr planterat så blir man sugen själv.. Det är ju skit bra, då kan vi påverka varandra trots 40-50 mil emellan..



Kram på er!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!