SNÖ!!

Äntligen har det kommit snö! Just nu är allt underbart vitt och ljust, istället för mörkt och skitigt. Jag vet att om ett par veckor har jag tröttnat på snö och gnäller på kylan, men just nu känns det mer än välkommet.
Man kan väl knappast kalla den gångna veckan för lugn och harmonisk: vi har snart kvalificerat oss till "Grannfejden" tillsammans med våra nya grannar...
Historien är ganska lång och invecklad så det tänker jag inte tråka ut mina kära läsare med, men den här gången är det faktiskt INTE mitt fel.
Nu ska ni få höra något helt otroligt; jag har börjat handla julklappar! Jag tillhör den färgglada skaran som dagen innan julafton panikhandlar alla julklappar, snor in dem i papper och krafsar ner "GOD JUL". Men inte i år! Faktiskt är mer än hälften redan klara och den andra hälften är planerad. Känner mig riktigt vuxen;)
En rolig sak som hände idag; när hästarna skulle gå ut på morgonen fick både Corinne och travaren panik - det stod en isbjörn i hagen brevid! Båda två blev livrädda, tryckte upp sig i hörnet längst bort från grannhagen och glodde med stora ögon. När isbjörnen desssutom började röra på sig höll de på att krypa ur skinnet. Isbjörnen, som egentligen var en översnöad minishettis, trodde nog inte de var riktigt kloka:)
I morgon är planen att jag och barnen ska baka lussekatter och ev pepparkakor samt adventspyssla lite.
Nu väntar "Greys" och en kopp kaffe.
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2010-11-26 @ 09:45:55 URL: http://balstavidlund.blogg.se/

Hahahaha!! jag vet inte vad jag ska kommentera men ack så störda grannar ni har!! Välkomna att leta hus här uppe. Ni får garanterat jobb bägge två och husen är billiga. Puss på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!