Två sprängballonger...

Det var just vad som mötte mig när jag åkte för att titta till Samona och Nickan på betet idag. Gisses vad de har ätit! Samona vaggade fram som om hon vore högdräktig och Nickan har mångdubblat sitt midjemått på bara ett par dagar:) Hur som helst verkar de gilla sin hage, de stod och myste under en stor ek när jag kom. Frågan är bara om det går att få hem dem när Nickan ska dräktighetskollas nästa vecka...

Nafna har lugnat sig med kliandet så ikväll får hon gå ut i sitt nya "aliengröna" exemtäcke för att komma in igen imorgon bitti. Emelie kommer så vi kan rida ut tillsammans i morgon, första gången för Corinne tillsammans med en annan häst; håll tummarna för att hon inte får spelet. Fast jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur den hästen skulle kunna få spelet för nånting, hon är lugnet själv! Dessutom har hon ju tryggt sällskap av Nafna som inte rubbar en min oavsett vad som händer:)

Jag hann faktiskt beta av en del av min "måste-göra-lista" för i morgon så  nu återstår bara att köra till tippen och fixa lite med veden i morgon:) Skönt att slippa ha alldeles fullt när det är helg! Dessutom har Fredrik redan lastat hästsläpet så det är bara att köra i morgon när tippen öppnar.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan en stund med Amelia och titta på "Så ska det låta" (det är väl idag??).
Ha en underbar helg allihop!
Kram

Kommentarer
Postat av: Flisan
2010-05-29 @ 17:26:10 URL: http://bouncys.blogg.se/

Påminner mig om den där sommaren med Erna och Tityo....när de kom vaggande över åkern som två tvillinggravida kossor, massor med härliga minnen från den tiden! Stor kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!