Årets första lamm!

Igår kväll/natt föddes årets första lamm! Det var en av de "gammla" tackorna som fick ett helsvart litet tacklamm och allt gick bra även om jag var lite smått hysterisk. Förra året lammade alla tackorna själva och när vi kom var det redan klart. Nu kom Fredrik in i stallet precis när hon började så vi var med hela tiden. Det är ganska fantastiskt hur en 5 min gammal bebis kan ställa sig upp och gå runt, här ligger vi människor verkligen efter:)

Idag har vi fått riktigt mkt gjort; vårstädat trädgården, byggt om fårhuset, hämtat halm och hö, städat och fixat tvätten. Vädret idag har ju varit helt underbart - +19 grader!! Barnen har varit ute hela dan så nu sover de gott i sina sängar:)



Årets första lamm!



Kakmonster nr 1



Kakmonter nr 2




Kommentarer
Postat av: Helena
2010-03-27 @ 07:51:03 URL: http://helenawall.blogg.se/

Åhhh så söt! me want sheep!! ja jag vet, vi har ju så mycket annat, men en elelr två voe ju mysigt..Ehhhmmm, enligt mig då, inte maken såklart.

Kul att ni har fint väder då..Vi hade +4 och småregn igår..Och ingen jävla sol helelr..Bäh, nej du måste lägga ut bilder på kläderna du köpte.

have a nice day!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!