Aj, aj...

Nu är det nog dax att uppdatera bloggen med veckans bravader. Måndagen flöt på ganska bra, lämnade barnen vid middag på dagis och spenderade sen följande timme på utvecklingssamtal med Tove. Alltid kul att höra att det går bra för barnen och Tove (liksom storasyster) älskar dagis så det fanns inga moln på den himlen:)
Nästa anhalt var hemma där jag inväntade hovslagaren som skulle slå på Corinnes tappsko, verka Nafna och ta av Lillebror skorna. Även detta gick bra och nu var det dax att sova en stund innan jobbet. Det var nu som veckans problem började...
Jag har i vanliga fall INGA problem att sova oavsett tid på dygnet, men denna dag gick det inte. Efter ett par timmar gav jag upp och satte mig vid TV'n istället för att invänta övriga familjen. De kom vid halv sex, dumpade av Tove hemma och åkte vidare till ridlekis. När Fredrik och Amelia kom tillbaka sov redan Tove och det var tid för mig att åka till jobbet. När klockan närmade sig 23 började jag frysa och känna mig matt i kroppen. Ja, ja tänkte jag det beror väl på den uteblivna sömnen. Men det blev bara värre under natten och framåt 4 på morgonen kände jag mig riktigt febrig och ville bara hem. När jag väl kom hem och tog tempen visade mätaren 39,8 grader. Då ska jag oxå tillägga att jag har en normaltemp på 36,2...
Gick raka vägen till sängen och sov en stund. Vaknade sen och kände mig ännu värre, tog tempen igen och nu visade den 40,3!!! Dessutom kunde jag inte svälja eller få fram ett enda ord. Proppade i mig Alvedon och sov till kl 18...
Onsdagen var inte ett dugg bättre; fortfarande över 40 graders feber och nu gick det inte ens få ner vatten igenom halsen. Tjurskallig som jag är tänkte jag att det nog går över. På torsdagen var febern nästan borta (kan bero på nästan två paket Alvedon) men halsen var likadan. Kanske dax för pencillin?? Jo, det var nog lika bra. Halsfluss blev dommen och 10 dagar pencillin. Nu känns halsen mycket bättre och idag har jag både ätit och pratat;)

Det var veckans tråkigheter, nu till det roliga! Igår var Fredrik världsbäst; först fixade han med veden hela dan, sen hämtade han Schex hos Stina och körde henne till Carina och på kvällen körde han Nafna och Corinne till Flislycke. Väluppfostrad eller gudasnäll?? Lite av varje tror jag;)
Idag har veden blivit klar; klyvd, spräckt och uppstaplad så nu behöver vi inte bry oss om den förren nästa år. Barnen har premiérbadat i sin pool och jag har suttit i solen hela dan och gottat mig. I morgon blir det lite pyssel, förhoppningsvis massa solande och bad för barnen och sen bär det åter till jobbet.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!