14 juni

Vilken kreativ dag! Började morgonen med att lämna barnen urtidigt (kl.7...) på dagis. Jag var helt klart 100 gånger tröttare än Tove och Amelia, de är ganska vana vid att åka till dagis tidigt men jag hatar att gå upp tidigt! Det är därför jag jobbar natt...
Hur som helst, efter dagis skulle bilen tankas sen hem och lastade in Nickan i släpet. Emelie skulle börja jobba kl 9 så hon stannade till på vägen och hjälpte mig lasta; tusen tack, du är bäst! På stationen var det som vanligt fullt kaos så innan jag kom därifrån var klockan närmare 10. Nickan lämnade jag kvar eftersom det inte hade hänt en skvatt sen i fredags, trotts att vi sprutade henne. Börjar tröttna på det här nu, ska nog ge det dennna veckan oxå men om hon inte kan semineras senast fredag så får det nog vara nog.
Väl hemma igen tog jag itu med vår gigantiska trädgård. För er som aldrig varit hos oss kan jag tala om att vi har 1,1 ha gräsmatta som ska klippas...
Fast jag tycker det är ganska trevligt att klippa gräs, rogivande på något sätt. Dessutom har vi såklart åkgräsklippare så det tar inte så lång tid:) När gräset var klippt var det dax att prova den nya uppsamlaren vi köpte, vilket var mindre kul:( Den krånglade en massa så på onsdag blir det att ta ett snack med försäljaren! Jag har oxå hunnit med en massa tvätt, städat, räffsat upp och kört undan allt gräs vi röjde i går samt klippt ner de utdöda rosenbuskarna. Ovanpå allt detta har jag gjort det sista i skolan så nu återstår bara tre dagar sen är vi klara:)
I morgon är barnen hemma så då ska vi åka till växthuset för att köpa blommor som ska planteras. Tror aldrig jag har varit så kreativ i trädgården i hela mitt liv!
Oj, glömde nästan jag har ju ridit Corinne oxå:)
På tal om tvätt förresten; när jag hade tvättat tre maskiner och skulle lägga in den sista upptäckte jag att tvättmedelspaketet inte var öppnat. Detta betyder att jag hade tvättat de tre första maskinerna utan tvättmedel... Det var bara till att börja om från början:( Tankspridd?? Nej inte jag väl...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!