13 juni

Hur kan dagarna går så fort?? Som vanligt skulle det behövas minst 5 h extra på varje dygn...
Helgen har iallafall varit lyckad (om än lite stressig). Jag jobbade natten till lördag så mesta delen av dan beskod av sömn. På kvällen var vi hos familjen Antonsson i Lenhovda, grillade och hade jättetrevligt. Barnen lekte hela kvällen och somnade sen i soffan framför Pippi:)
Idag har Corinne och jag varit i Braås och tränat för Elisabeth. Corinne skötte sig exemplariskt och fick massor av berömm! Det är verkligen en jättetrevlig häst som jag gillar riktigt mycket, frågan är om jag kan släppa henne ifrån mig...
Har oxå hunnit med födelsedagsfika hos svärmor som fyller år idag och dessutom röjt en massa gräs med röjsågen; fint som attans blev det i trädgården. I morgon ska gräset klippas och så funderar jag på att åka till växthuset och köpa blommor till mina blommlådor, blev så inspererad av Helenas flit:)

Nickan fick en PG-spruta i fredags så i morgon ska hon tillbaka till stationen och förhoppningsvis är hon klar för seminering! Isåfall får hon stå kvar till onsdag och är hon då klar åker Samona och hon tillbaka till Fägersta och betet. Det var nog tur att de fick komma hem på lite bantning, gisses vad tjocka de är:)

Veckan som kommer går jag de sista dagarna i skolan och sen är vi klara. Måste säga att den här utbildningen har varit något av det mest intressanta jag läst och jag är riktigt sugen på att fortsätta läsa till hösten, jag vet bara inte vad jag ska läsa...

Nu ska jag linda in mig i Back-On-Track och hoppas det lindrar min träningsvärk efter träningen med Corinne, undra om jag kommer ur sängen i morgon?? Sen ska jag mysa ner mig i soffan med en bra film och vänta på att Fredrik kommer hem från skogen.
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2010-06-13 @ 22:06:58 URL: http://helenawall.blogg.se/

OOOOoooooch dagens tips är.....ORMBUNKAR! Gratis, eftersom man gräver upp små, fina, vilda exemplar i skogen och planterar mitt på gräsmattan. Toppen!!Själv ska jag leta reda på några i veckan plus en bladväxt, som får stora vit/gröna blad, växer sig stor snabbt och blir oxå stora fina buskar. Tror vår sura gräsmatta skulle uppskatta lite vattensugande buskar..

Kör hårt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!