Skåne tur och retur

Detta har nog varit en av de längsta dagarna i mitt liv; först 5 h framför klockan på Börjes Cup, som började med en riktigt otäck olycka, och sen 6 h ensam i bilen...
Till på köpet har vi haft ca 30 grader varmt här! Nåja, jag såg en del fina ponnyekipage på fm och en hel del av vackra (?) Skåne på em;) Nu är iallafall Stella och Alina tillbaka här hemma; runda som bollar och med (förhoppningsvis) fina bebisar i magarna. Detta betyder att årets betäckningssäsong troligtvis är avslutad hos oss med resultatet att vi har tre dräktiga ston av fyra möjliga. Det är 75% bättre resultat än förra året!

Måste oxå skryta om min stora bedrift! Under helgen skulle våra får klippas men eftersom vår fårklippare bestämmde sig för att ta semester fick jag klippa dem själv. Jag har aldrig klippt ett får i hela mitt liv! Men nu är alla nio klippta och jag lyckades utan några större blodbad. Tror dock inte jag ska söka jobb som fårklippare... 

Planen för veckan är att vi åker till Falsterbo torsdag-fredag. Ska bli skönt att komma iväg lite även om det bara är två dagar:) Tur för oss så har Alina en väldigt snäll ägare som låter oss bo hos dem, tusen tack!
Som avslutning på denna dag ska jag nu krypa ner i soffan, sätta på en film och bara mysa:)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!