Falsterbo, Ölands djurpark och borrelia

Detta blir nog ett långt inlägg, men jag känner att jag måste uppdatera lite om vad som hänt här på sista tiden. Värmen tär på oss alla och bloggen har inte precis varit högprioriterad...
5-6 juli var det iallafall dax för den årliga turen till Falsterbo Horse Show. Eftersom de ändrat vecka (brukar ligga v29) hade vi ingen barnvakt och därför fick det bli en kortvisit tillsammans med barnen. Trotts den nästan olidliga värmen gick det förvånansvärt bra och barnen tyckte det var kul. Amelia handlade en massa saker till Lillebror, med ursäkten att han behöver lika mycket saker som mammas hästar...
Det blev nya skydd, ett par schabrack, några borstar, ett glitter-ridspö och lite annat. Amelia var nöjd och mammas plånbok lite lättare:) Även jag fick med mig lite bra-att-ha-saker hem, bl.a. ett flug-skrittäcke till Corinne vilken nog var mitt bästa inköp! Efter några timmar på mässan och ytterligare några på stranden åkte vi på torsdagskvällen till fam. Lönn (Alinas ägare) där vi skulle övernatta. Kvällen tillbringades mestadels av barnen i deras pool, vilket var mycket uppskattat. Vi åt gott och hade jättetrevligt. Både Amelia och Tove somande på soffan efter en lång och rolig dag.

I söndags var vi på Korrö för att fira min farmors fördelsedag. Trotts den fruktansvärda värmen var det väldigt trevligt med god mat och vacket utsikt. För er som aldrig varit på Korrö kan jag verkligen rekommendera det; deras mat är fantastisk och läget vid ån helt underbart. Efter maten åkte vi alla hem till oss för efterrätt; rabarber- och jordgubbspaj. Allt som allt var det ett mycket lyckat födelsedagsfirande och jag tror kära farmor var nöjd:)

I går bar det av till Ölands djurpark tillsammans med mormor, morfar och moster Tina för bad och karuseller. Deras vattenland är jättefint och barnen badade som galningar hela dan. Amelia håller på att lära sig simma så hon tränade och tränade. Hon har fått in tekniken ganska bra men har lite svårt med hastigheten för att hålla sig flytande:) Tove är en riktig badtok och skulle helst åka vattenrutshekana hela tiden. Fick tag i jättebra armpuffar till henne, vilke var tur för ungen kastade sig från kanten där hon inte nådde botten men flöt upp igen. Solen sken hela dan samtidigt som det fläktade lite vilket gjorde vädret perfekt. När vi skulle åka hem hann jag inte ut från parkeringen innan Tove sov som en sten. Amelia lyckades hålla sig vaken 'nda till Linneryd innan hon slåcknade...

Så till den "tråkiga" delen: jag har haft värk i kroppen ett par dagar och i natt blev det helt outhärdligt:( Efter påtryckningar från mina kära sambo ringde jag vårdcentralen idag på morgonen som gav mig en tid direkt. Domen blev njurbäckeninflammation och borrelia. Visste inte ens att jag blivit fästingbiten! Fick iallafall en ordentlig penicillin kur så jag hoppas det hjälper. Inget särskillt kul sätt att börja sin semester, men vad gör man?
Nu blir det iallafall vila ett par dagar innan semesterbestyren sättar fart, bl.a. ska altanbygget påbörjas nästa vecka.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!