Astrid Lindgrens Värld

I torsdags åkte vi så med fullpackad husvagn mot Astrid Lindgrens Värld. Barnen studsade ur sängarna kl 05.00 och undrade när vi skulle åka...
Efter en del konfererande med vårt resesällskap togs beslut att vi skulle ställa husvagnarna i Gamleby på en jättefin camping (tror den hette KustCampingen) vilket vi oxå gjorde. Regnet östa ner hela vägen upp och fortsatte troget under resten av torsdagen, men vad gör det när det finns regnkläder?? Barnen hade iallafall kul i regnet medans vi vuxna höll oss i förtältet:)
På fredagen bar det iväg till ALV och turligt nog lös regnet med sin frånvaro! Vi hade en helt super dag med massor av lek, föreställningar, god mat och mer lek. Både Amelia och Tove tyckte bäst om Pippi, vilket inte var någon överraskning...
Toves lycka var gjort när Pippi kom fram och pratade med henne! Hon lämnade oxå sin napp i Ville Villerkulla, men ångrade sig eftert en stund.
Jag måste säga att trotts det ganska dyra inträdet var det värt varenda krona! Det fanns massor för barnen att göra (även för Tove), mängder av roliga förställningar och sagofigurer överallt. Har en känsla av att det blir ett nytt besök nästa år:)
Även om det är jätteroligt att vara iväg är det kanska skönt att komma hem. Husvagnen får vänta tills i morgon att bli urpackad, för nu ska jag sätta mig på min altan och dricka ett glas rött!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!