Nyårslöfte?

Ska man ha det?? Egentligen är jag stark motståndare till nyårslöfte, mest för att jag aldrig kan hålla dom, men i år gör jag ett undantag! Jag har nämnligen bestämt mig för att drastiskt förändra mitt liv. Första steget inleddes idag; sockeravvänjning! Jag äter alldeles för mkt socker och känner att jag måste dra ner. Därför började jag idag men min "avgiftning". Läste att det bästa sätter är att helt plocka bort allt socker i två veckor för att sedan försiktigt återinföra en hälsosam nivå. Det värsta är att jag redan har svåra abstinens:( Så, för att klara detta blir det till att rensa skafferiet i morgon på ALLT som innehåller socker och sen får jag väl knapra morötter eller nått...

Vad har vi gjort idag? Jo, ätit lutfisk så klart. Jag älskar lutfisk, men lagar det inte själv. Tur nog har jag en underbar svärmor som gör det åt mig ibland. Dessutom gillar både Tove och Amelia lutfisk så vi mumsade för glatta livet:)
Vi har oxå hunnit med lite praktiska saker; snickrat foderkrubbor till fåren, halmat, städat stallet och promenerat hundarna. Ägnade oxå en stund åt mitt hatobjekt; betala räkningar...

Nu blir det mys i soffan med popcorn och Star Wars:)
Kram



Linslus?



Pappas flickor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!