Lika som bär...?

... är verkligen inte mina barn, varken till utseende eller sätt. Amelia har aldrig varit särskillt förtjust i djur (förutom hästarna); hon tycker inte om katterna och hundarna är bara ett nödvändigt ont. Hon har egerig till tusen och kan aldrig sitta still men är väödigt nyfiken på vad som händer och vill att man ska förklara allt. Tove däremot ålskar allt vad djur heter; hon bär runt på katterna och myser med hundarna mest hela tiden. Hon sitter gärna och myser med mamma i soffan och är VÄLDIGT självständig.
Att två syskon kan bli så totalt olika? Det är för mig en gåta. Man tycker ändå att man uppfostrar dem på samma sätt och ändå blir de så olika. Jag är övertygad om att vi föds med våra personligheter och att det finns ytterst lite chans att påverka dessa. 

Idag har det hunnits med ganska mycket; åkte en runda till stan på fm och passade på att fika hos "gamla" farmor (min farmor) innan det blev ett besök på Jula. Väl hemma lagades det mat och fixades hos hästarna innan Anna och jag åkte till simhallen; 2000 m i bassängen blev det idag - är riktigt stolt över mig själv!! Har nu gått ner 6,5 kg sen jag startade och åtskilliga cm har försvunnit från både mage, armar och ben:)
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!