Bloggtorka...

...är just vad jag har just nu. Här händer som vanligt en hel del, men inget jag orkar skriva om.
Jo, föresten! Vi har ju fått en ny häst! Eller hon har inte kommit ännu, förhoppningsvis till helgen. Det är en (hör o häpnad!) ISLANDSHÄST. Jag som svor en gång för länge sedan att jag aldrig skulle ha en islandsponny... 
Vad har vi lärt oss av detta? Jo, att aldrig säga aldrig...
Nåväl, det ska iallafall bli jättekul! Ninni o jag har gjort ett byte; hon letade efter en ponny till barnen o jag jagade efter en ny häst till Amelia. Vad passade bättre än att göra ett byte?? Mia kommer bo på Häringaryd ett tag o istället kommer Nafna hit till oss. Amelia är såååå spänd o kan inte vänta tills hon kommer:)
Jag iser sjäv att jag tar en enorm risk med detta byta; troligen kommer jag förälska mig i denna ras o sen blir det en hel flock med islänningar i Göljahult...

Tänkte en lite uppdatering på våra flyttplaner kanske vore på plats?? Mötet på banken gick bra så vi är fortfarande på rätt spår. Nästa steg är en grundligare titt på stället tillsammans med experterna; mamma o pappa:) Detta får dock vänta lite eftersom säljaren är på Tenneriffa i 2 veckor...
Har titta lite på olika stallalternativ o hitta några som jag gillar. Klart är iallafall att det isåfall blir en lösdrift + en form av utestall som består av uteboxar med fronterna emot varandra o tak över. Tror att det skulle bli bra.
Håll nu alla tummar för att det går i lås!!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Flisan
2010-01-28 @ 00:20:57 URL: http://bouncys.blogg.se/

Den där utestall lösningen du fnular på är exakt samma som jag hade velat ha... men det är väl ingen nyhet att vi tänker lika när det gäller hästar! ;)

Samma sak med isisarna....du skulle bara våga skaffa en flock! En är perfa, men inte fler ;)

Postat av: Ninni
2010-01-28 @ 08:55:07 URL: http://marklanda.blogg.se/

Överväger därför starkt att be dig passa Freyja lite... då blir du helt såld på isisar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!