Ridtur och vildsvinsjakt

Idag skulle det ske; premiärturen på Nafna. Började dagen med en tur till Börjes, självklart skulle hon ha ett egen träns;) Passade oxå på att köpa ett par spånbalar eftersom vårt spån är lika stenhårt som cement...
Väl hemma togs Nafna in och fixades iordning; hoppsadel och sitt nya träns, fin som snus. Sen gav vi oss iväg tillsammans med Millan. Allt gick bra i ca 100 m sen brakade helvetet löst! Millan for iväg och sekunderna senare ser jag en gigantisk gris framför henne. Jag inser snabbt att det inte finns särskillt mkt att göra eftersom jag sitter på hästen så jag skriker på hunden och vänder hemåt. Då hör jag både Millan och grisen skrika... Jag ringer till Fredrik i panik och skriker: Millan slås med en gris!!!
Jag kastar mig hem med Nafna och samtidigt som jag störtar in i stallet kommer Millan; alldeles blodig. Hästen åker in i boxen snabbare än snabbt och jag börjar kolla igenom hunden. Till min stora lättnad hittar jag inga sår på henne så blodet måste komma från grisen. Efter ett ha tagit hand om en undrande Nafna tar jag in Millan och tvättar av henne; det är inte jättelätt att hitta sår på en hund med MASSOR av päls:( Min tanke var att tvätta bort blodet för att se om det kom mer. Som tur var kom det inget mer blod så jag var ganska säker på att blod kom från grisen, vilket verkligen inte gör något!! DÖD ÅT ALLA VILDSVIN!

Jag måste dock säga att det lilla jag ha känna av ridturen så är Nafna helt underbar!! Början redan inse att det kommer bli väldigt svårt att lämna tillbaka henne när den dan kommer...

Som om dagen äventyr inte var nog så rymde Meja ur hundgården och drog en repa i skogen:( Tro inte att det går att ropa på den hunden när hon är på språng, hon hör inte;) Lägligt nog kom fredrik förbi precis på så han lyckades fånga in henne. Det borde vara förbjudet med jakthundar som inte går att kalla in! Om någon har tips på hur man tränar inkallning på en jakthund med ENORM jaktlust så mottages dessa tacksamt.

I morgon får det bli en ny tur med Nafna, förhoppningsvis utan vildsvin. Sen blir det en runda till stan för att hämta min syster som kommer på besök:) Natten innebär jobb...
Förresten är min kamera försvunner, därför kan jag inte lägga in de fina bilderna jag tagit!! Ska verkligen leta efter den...
Kram

Kommentarer
Postat av: Ninni
2010-02-11 @ 09:34:20 URL: http://marklanda.blogg.se/

Ja, inte behöver hon flytta hem på länge... hon behöver bara komma "och få sig ett skjut" efter påsk ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!