Nära ögat...

Var det verkligen igår att det blev en häst mindre i Göljahult! Gick ut i stallet för att ta in hästarna vid 10-tiden. När jag kommer ut fattas Nafna...
Med paniken inte långt borta slänger jag snabbt in de andra och rusar sen in för att väcka Fredrik som sov i soffan. Efter en snabb koll konstaterar vi att alla staket är hela och det finns inga spår efter henne! Paniken växer fort och tusen tankar snurrar i huvudet; var är hon?? Fredrik tar bilen för att leta och jag försöker hitta spår efter henne. Tur att det är så mkt snö för minsta spår synd direkt!
Efter en stund kommer Fredrik tillbaka; utan häst. Han kan inte hitta henne. Vi ropar och visslar men ingen Nafna...
Då ser jag min största fasa: lastbilar som tvärbromsar på storavägen! Fredrik kastar sig i bilen och kör ner; jodå hon står mitt på vägen. Han lyckas ta henne direkt och går hem med henne. När de kommer hem tittar Nafna på mig och undrar vad jag är så upprörd över? Hon är helcool, inte minsta svettdroppe och tycker inte alls något är konstigt...
Som tur är slutade det lyckligt, men idag blir det en tur till Börjes för att köpra reflexgrimmor till alla! Det konstiga är att det inte finns några spår efter hur hon kommit ur hagen...
Nu är iallafall alla staket rensade från snö och strömmen går fram överallt. Har oxå stängslat in hela trädgården så att om de skulle komma lösa finns ytteliggare stak som stoppar dem:)
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2010-02-08 @ 11:38:01

Hu!Stora ve och fasa!!!Fy fasen vad rädd jag hade vart!Tur att ni hann fånga henne!



Skulle du kunna fundera liiite snabbare ang. Donna, och samtidigt så måste jag veta hur omgående du ska sälja henne?Jag har nämligen ingen stallplats i nuläget, men så fort snön smällt (.....??) så har jag hage och lösdrift fixat här hemma..

Jag måste smida mina planer in i minsta detalj för att få dem i lås, o nu fattas alltså bara info från dig, för du fick väl meddelandet på fb??



Kram kram

Postat av: Ninni
2010-02-08 @ 14:09:14 URL: http://marklanda.blogg.se/

Men Nafna! När mina hästar rymt tidigare, har hon varit den som stått kvar i hagen "men matte, de andra är borta".

Strömmen är ju tyvärr urusel såhär års.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!