Kräksjuka, ny häst o snö

Trodde Amelia hade fått vinterkräksjukan igår! Efter att hon hade lagt sig kom hon springande o spydde rakt ut... Stackars barnet var helt uppriven och det blev ännu värre när jag sa att hon var tvungen att stanna hemma från dagis idag...
Men, tack och lov, idag har hon mått bra; inget mer kräk och ätit och lekt som vanligt. I vilket fall får både hon och Tove stanna hemma från dagis ett par dagar, bara för att vara på den säkra sidan.

I lördags kom så "vår" nya häst. Hon är ett svart islandssto, Nafna, söt som honung. Det var lite tårar och tandagnissel från Amelia när Mia åkte, men efter att ha försäkrat sig om att hon kommer tillbaka och att Tinna skulle ge henne socker efter VARJE ridtur gick det bra. Alina var väl inte jätteförtjust över att få en ny flockmedlem, särskillt inte eftersom både Mini och Stella verkade gilla Nafna...
Men som den stolta flockledare hon är ordnade hon upp saken och nu står de tillsammans med näsorna i ensilagebalen:)

Snön ligger stadigt kvar och verkar inte ha några planer på att ge sig av; tvärtom lovar de mer snö till helgen:(
Men, men, som den sanna landet-människa jag är tar jag tjuren vid hornen och pulsar gladerligen vidare i drivorna...

Nu blir det Harry Potter och mys i soffan med min underbara sambo.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!