Kalas, kalas, kalas...

Hela helgen har varit ett enda långt kalas, och det är inte slut ännu...
I lördags hade Amelia kalas för kompisarna på dagis; 9 galna 5-åringar +Tove höll på att riva huset. De lekte allt från krig till sjörövare, cowboy, affär och mamma,pappa, barn. Det är roligt att se att de faktiskt kommer överrens allihop och leker tillsammans även fast de är 6 killar och tre tjejer. Alla är med på samma lek oavsett vad det är. Det var bara stackars Tove som kom i kläm lite ibland. Efter att ha försökt få tag i en laktosfri tårta utan att lyckas (hann inte baka eftersom jag jobbade) fick det istället bli marängsvisch och såklart korv med mos. Amelia; "mamma, man MÅSTE ha korv med mos på kalas!".
Igår var mina föräldrar samt min farmor och mina morföräldrar här för att fira trollet. Den här gången blev det tårta med massor av ljus:) I paketen låg barbie-dockor, till Amelias stora förtjusning.
Idag är Amelia på dagis ett par timmar, de skulle gå på utflyckt till kyrktornet. Varje vecka få några barn bestämma ett utflyktsmål som de sen planerar tillsammans. De brukar hitta på lite av varje och idag var det som sagt kyrktornet som stod på önskelistan. Tove tycker det är mysigt att ha en stund för sig själv med mamma:)
I em blir det troligen en tur till Ronneby för att byta ut en stol vi köpte och så klart en stunds lek i snön.
Tänk att vårt lilla troll fyller 5 år i morgon, ibland går tiden alldeles för fort...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!