Hjärtsnurp, julfirande och magsjuka

Ja, så har vår jul sett ut. Det började med att Samona höll på att stryka med i torsdags kväll; Fredrik hittade henne på rygg i hagen, stel som en pinne och helt orörlig. Efter många om och men lyckades vi dra upp henne med hjälp av rep och få in henne i stallet. Där stod hon med 39 graders feber i ett par dagar. veterinären misstänkte att fölet kanske var dött och hon höll på att kasta, vilket gjorde att julen fördunklades ganska rejält...
Idag mår hon bättre och vi har ännu inte sett några tecken på kastning, men vi vet inte säkert fören i slutet av veckan.
Trots några nervösa dagar blev det ändå en bra jul; julafton firades här tillsammans med mina föräldrar samt min syster och hennes sambo. Barnen var jättenöjda med sina julklappar och även vi vuxna:) Juldagen spenderades hos mina morföräldrar tillsammas med mostrarna och kusiner och på annandagen var det traditionsenlig lutfisk hos svärmor. Måndag och tisdag har spenderats mellan soffan och toaletten eftersom både Fredrik och jag verkar ha åkt på magsjukan...
Alltsomallt har det varit en bra jul även om vi hade kunnat vara utan både sjuka hästar och magsjuka:(
Huset ser ut som ett bombnedslag, hundarna känner sig försummade och barnen tycker vi är dödstråkiga, men vad gör man?? Hoppas på att vi är friska till nyår:)
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2010-12-29 @ 09:50:53 URL: http://balstavidlund.blogg.se/

KRYA PÅ ER!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!