Hästflytt

Idag har operation "minska på hästantalet" börjat. Cokie och mamma Schex har åkt till Cokies nya familj där även Schex kommer stanna ett tag då familjen ska låna henne och ta ett par föl. Cokie visade sig från sin bättre sida idag och gick faktiskt ganska bra att lasta, hon har ju bara åkt transport 2 gånger tidigare och är knappt ledd i grimma...
Näste steg i operationen blir att ordna för de två som ska galoppera vidare på de gröna ängarna, ett steg som inte känns lika lockande. Tur att man har en underbar man som ställer upp i dessa lägen och fixar den tunga biten.
Frågan är nu bara hur länge den här operationen får fortgå innan den ersätts av operation "öka hästantalet"...

Tove och Amelia har äntligen börjat på dagis och som de har längtat! Tur att man har barn som älskar sitt dagis, det gör hela grejen mycket lättare! Amelia är såklart lite extra nöjd nu då hon tillhör de största barnen:)

I går ägnade Emelie och jag ett par timmar åt att rensa ur den blivande lösdriften och gisses vad bra det blev. Nu är det bara Fredriks jobb kvar att ta bort veden som ligger där. Får se hur många gånger jag får sparka honom i ändan innan det blir gjort;)

Nu njuter jag av mina sista semesterdagar innan vardagen tar vid på lördagkväll och jag börjar jobba. Måste säga att den här sommaren har gått precis lagon fort och jag längtar faktiskt lite till hösten med allt vad det innebär.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!