8 aug

Usch, nu känner jag att jag kommit in i en dålig vana när det gäller att uppdatera bloggen... Men som alltid händer det ganska mycket här och tiden räcker inte riktigt till:(
Här kommer iallafall en microredogörelse för vad som hänt här den senaste veckan:
I onsdags gjordes altanen nästa klart. Den är nu ihopbyggd med verandan och blev helt super! Jag är såå stolt över Fredrik som har gjort detta alldeles (nästan) själv:) Nu fattas bara räcket sen är den helt klar. I torsdags hade vi födelsedagskalas för Tove som fyllde 2 år. Någon som kan gissa vad hon hade önskat sig?? Just det, Pippi-saker...
Självklart fick hon det; en Pippi-dräkt (typ utklädningsvariant), en Pippi-servis och Pippifilm. Dessutom fick hon ett bord med två stolar och parasoll att ha ute samt en massa andra prytlar.
I fredags hade vi en "hemmadag", vilken innebar städning, gräsklippning, fix i trädgården och lite annat. Fredrik hjälpte sin pappa lägga plattor och nu börjar man faktiskt se ett slut på det;)
Lördagen ägnades även den åt plattor så barnen, farmor och jag tog en tur till Växjö för att göra lite ärenden. Det inköptes en CD-spelare till Tove för pengar hon fick när hon fyllde år samt två flugdödare. På kvälle gästades vi av Daniel, Lotta och Alfred samt Anna och Chrille. Det grillades, pratades och skrattades till ganska sent in på natten.
Så, efter denna redogörelse har vi kommit fram till idag vilket har varit en ganska hektisk dag. Kl 9 hämtade Melie mig eftersom vi skulle åka och titta på en häst till henne. Vi var hemma runt 2 och då var det 100 saker som skulle göras hemma innan Amelia och jag åkte med Corinne och Lillebror till Tingsryd. Corinne skötte sig ganska bra, fast var lite pigg och Amelia var jätteduktig! Hon rider nu lillebror själv på banan, travar utan att gålla sig i sadeln och galopperar jättebra! Kan inte sätta ord på hur stolt jag är över henne. Hon har verkligen utvecklats under sommaren, från att varit lite rädd och försiktig till att nu vara totalt orädd och vågar prova allt:)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!