3 aug

I dag på fm hade Tove och Amelia ett av sina praktgräl när de skriker och slår på varandra nästan tills någon blöder. då, för en bråkdels sekund undrade jag varför vi skaffade barn. En stund senare, när de hade lugnat ner sig, kom jag åter att tänka på detta; hur skulle livet sett ut utan barnen? Visst finns det massor av saker jag önskar att jag hade gjort innan de kom; rest, utbildat mig, provat olika jobb etc. Men samtidigt skulle jag aldrig i livet vilja vara utan mina barn! Det finns inget mer underbart än när man är ledsen och Tove kryper upp i knät och säger "stackars mamma, Tove trösta", eller Amelia stolt visar något nytt hon lärt sig. Visst är det ibland tufft med barn, men vad vore livet utan dem? Troligtvis ganska innehållslöst.

Nåja, nog om detta. Imorgon ska altanen byggas klart! Dessutom ska jag baka tårta till Toves kalas på torsdag. Tänk att mitt lilla troll fyller två år! Helst skulle hon nog vilja ha en pippitårta, men mina bakkunskaper räcker nog inte till...
Nu ska jag ta hand om likhögen (flugor) som ligger på bordet.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!