Lillebror

Nej, Amelia och Tove ska INTE få en lillebror, det är Amelias nya ponny som heter så. Fick tips om en liten vit b-ponny som skulle vara en perfekt barnponny; snäll i allt, tävlad, lagom ålder och helt enkelt perfekt. Idag var vi och tittade på denna pärla och föll direkt! Han är verkligen en liten sagoponny:)
Att han är snäll är en rejäl underdrift; han är verkligen perfekt! Amelia red runt i ridhuset tillsammans med fyra andra som galopperade runt och där gick Lillebror på långa tyglar och brydde sig inte ett dugg. När hon tog tyglarna styrde han snällt runt, stannade, startade och travade när han skulle. Tjejen som äger honom skulle visa när han hoppade och när hon satt upp förvanlades han till värsta sortens tävlingsponny; gasade runt i ridhuset som om han vore 5 år istället för 22...
När sen Amelia skulle sitta upp igen blev jag lite smått orolig efter att ha sett honom rejsa runt, men icke. Han var precis lika lugn igen och knatade glatt runt:) Sen skrittade hon honom hem till stallet och var så nöjd så. Det är verkligen en ponny man direkt känner att man litar på till 200%. Självklart föll vi allihop pladask för denna lilla skönhet och bestämmde att honom ska vi ha. Tror ärligt inte att det går att få tag i en bättre ponny:)
Ska oxå tilllägga att han tävlade i allsvenskan så sent som förra året så han är en frisk och fräsch herre för sin ålder.

För övrigt har vi pressat hö idag...
Inte min favoritsyssla men hästarna måste ju ha mat. Ca 250 balar blev det och det värsta är att det finns hö kvar till ytterligare ca 350 balar...
Det är väl bra att man har foder så det räcker (och blir över) men det är så fruktansvärt tråkigt att pressa!

Nåja, allt som allt har det varit en bra dag. I morgon ska Muffins åka hem och min plan är att hinna rida en runda med Nafna, undra om man kan rida barbacka med Amelia på henne?? Finns bara ett sätt at ta reda på det, vi provar:)
Måste och säga att Felicia har världens bästa mamma som ställer upp och hjälper mig med min dekleration:)
Kram

Kommentarer
Postat av: Emma
2011-01-22 @ 18:33:18 URL: http://dressyremma.blogg.se/

Hejsan! Såg att ni skrev att ni hade en vit b-ponny, 22år och vit :) Undrar vad han han för stam? Det är såhär att jag tror kanske att det är min första ponny som jag ägde :P Skulle vara jätte kul om det var det :) Svara gärna :) Jag tappade kontakten med ägaren som köpte honom från mig och jag viste inte vart han tog vägen :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!