En häst mindre

Idag har då Donna flyttat hem till Helena, Marcus, Alfons och Tillis. Som alltid när jag säljer hästar känns det lite vemodigt men samtidigt skönt. Jag får väl göra som Ninni säger och tänka på inkomsten;) Dessutom vet jag att hon kommer få det bra och det gör ju saken väldigt mycket lättare! Donna uppförde sig som alltid perfekt och traskade rakt i släpet. Fick sen rapport från Helena att hon hade levt rövare på vägen hem, vilket hade sin naturliga förklaring i att hon inte räckte maten...
Väl framkommen började hon direkt mumsa på sin mat och fann sig tillrätta. Hoppas nu bara hon gillar sin nya kompis:)

Ska oxå passa på att både berömma och tacka Stina för det utmärkta jobb hon har gjort med Donna; du är bäst!! Skulle inte tveka en sekund att lämna vilken häst som helst hos Stina för bättre kan den inte få det. Jag hoppas kunna tigga till mig ett par av de otroligt fina bilder Stina har tagit på sig och Donna och lägga upp dem här på bloggen (måste ju skryta lite med dig Stina...)

Nu sitter jag i min sköna ensamhet och tittar på Körslaget. Just nu framför Team Rongedal en operasång och killen som sjunger är helt otrolig! Barnen sover, hästarna är nattade, hundarna matade och gubben är på jaktfest; kan det bli bättre??
Snart blir det nog sängen, blir ju ett par mil i bilen i morgon...
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2010-04-24 @ 21:23:58

hallooooo...

japp stämmer, hönätet satt för långt bort så hon fick en tugga varje gång jag svängde skarpt åt vänster..Skitäckligt att det låg ett slaktat vildsvin på kisseplatsen..Urk.

Båda hästarna har uppfört sig o hälsat fint på varandra..Skönt det. Nu blir det kväll här med.



tack för idag!

Postat av: Stina
2010-04-26 @ 16:23:17

Vad gullig du är Therese!

Säg bara till om du har en lika galen polle som Donna att låna ut i framtiden ;) Tusen tack än en gång för att jag fått låna denna stjärna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!