Stackars Tove...

Stackars Tove är sjuk. Hon vaknade med 40 graders feber och ville ingenting... Jag avskyr när mina barn är sjuka, man känner sig så hjälplös. Särskillt när det gäller Tove, hon kan ju inte förstå varför hon mår dåligt eller berätta var hon har ont. Det enda som gör det lite lättare är att hon nu vill sitta i knät och mysa hela tiden, det vill hon aldrig annars. Fast jag har hellre ett friskt barn som springer omkring som en galning än ett sjukt som vill sitta i mitt knä. Fredrik får iallafall vara hemma med henne i morgon eftersom jag måste till skolan och Amelia ska till dagis på utflykt, om inte hon oxå trillar dit...

Dagen idag har alltså mest handlat om alvedon, dricka och sovning. Amelia har varit hos farmor en stund medan Fredrik var på skjutbanan så då passade Tove och jag på att sova. Nu har vi skickat Fredrik till Tingsryd för att hämta mat eftersom ingen orkar laga nått...
Min hals är bättre idag, men jag låter fortfarande som en kråka och knaprar alvedon:( Ska försöka masa mig ut till stallet om en stund och mocka lite. Tur att man har en underbar man som hjälper till när det behövs. Han steg gladerligen (?) upp på morgonen och släppte ut hela gänget. Fast när det kommer till mockning är hans gräns nådd, men man kan ju inte begära allt:)

åter dax för en ny dos alvedon till både mamma och Tove och sen hoppas vi på lite mat snart.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!