räkningar, räkningar o åter räkningar...

Fy vad jag hatar att betala räkningar:( Hur surt är det inte att lönen är slut dagen efter den kom in?? Jag fattar inte var alla räkningar kommer från, betalade 38 stycken!!! Både Fredrik o jag tjänar rätt hyfsat men ändå går det knappt ihop sig. Inte för att vi svälter, men det är svårt att unna sig något extra. Visst, vi hade kanske inte behövt ha så många hästar, men tro mig; det är faktiskt inte de som kostar. Det värsta är den förbannade bilen... Är det inte bensin så är det enorma reperationskostnader. Vad göra? Vi måste ha bil, och det är svårt att byta till en mindre eftersom jag måste dra hästsläpet... Undra om det är detta som kallas I-landsproblem??

Nåja, man ska väl inte klaga för mkt, det finns ju de som har det värre...
kram

Kommentarer
Postat av: Ninni
2009-09-26 @ 15:01:34

Alltså, jag får fasiken också ångest över dem... även om man vet att man kommer kunna betala dem, så svider de.. särskilt när man ser ihopalaga summan.

Postat av: Helena
2009-09-26 @ 18:49:49 URL: http://helenawall.blogg.se/

Instämmer!

Vi har ju visserligen lite mindre pengar i och med min sjukskrivning, men alltså, det går ju nätt och jämt...fy faen vad tråkigt det är.

har ju inte ens tagit mig råd att köpa orbitrecen för det skulle tömma pluskan helt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!