Man ska inte ha GPS!

GPS är ett jäkla påhit:) Igår bar det av för att hämta hem vår nya C-ponny. Vi hade bestämt att vi skulle träffas på halva vägen eftersom hon kommer från Stockholm o det är lite långt att köra över dagen... Sagt och gjort: jag lånade svärmors GPS o ställde in den på destinationen, sem körde vi. Helena var med som sällskap eftersom Fredrik strejkade:) Efter att ha lämnat Tove o Amelia hos mamma tuffade vi iväg och följde gladerligen GPS'en... Det skulle vi aldrig ha gjort! Efter många mil och ännu längre tid började vi misstänka att något var fel. Plötsligt säger den att vi är framme; då befann vi oss mitt i skogen vid ett öde hus! Nja, kan inte vara rätt tänkte vi så jag programerade den igen, men nejdå vi var frammme. Till saken hör att vi skulle träffas i ett större samhälle en liten bit från motorvägen... Efter att ha programerat om skiten fyra gånger visade den plötsligt något helt annat, 7 mil bort!! Det var bara att köra:( väl framme på rätt ställe beslutade vi oss för att äta eftersom vi ändå var lite tidiga. Vi hittade ett ställe som var öppet (söndag...) och beställde friterade räkor med ris o sötsur sås; vilken besvikelse! Först fick vi vänta i över 45 min o när vi väl fick maten var det skal på hela räkorna! Som om inte det var nog påstod kocken att det alltid är skal på friterade räkor... Bullshit! Jag har aldrig ätit friterade räkor med skal. Det hela slutade med att vi gick därifrån hungriga o sura... Ponnyn var iallafall jättefin o resan hem gick smärtfritt, hon stod som ett ljus i transporten:)

Idag har jag spenderat dagen i skolbänken, sen stressat hem för att hinna med hästarna innan det var dax att åka till jobbet. I morgon blir det till att sove ett par timmar innan det blir en ny runda till skolan och åter till jobbet... Just nu känns det som skola o jobb är det enda jag ägnar mig åt:( 
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2009-09-30 @ 17:41:11 URL: http://helenawall.blogg.se/

Halloooo!

Jag har alltid vägrat gps!!Det är buffel och båg!Man måste läsa skyltarna annars är man dödens...Fast vi hade en bil framför oss på väg till Norge, de körde efter gps:en och vi kom fram..Sen att hitta hem, och läsa skyltar var svårt..Kan va baksmällan som gjorde sitt då med iofs...



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!