Levande frågetecken...

...just så känner jag mig!! Det här med skola är minsann inte så enkelt, och trött blir man:) Det är en gigantisk skillnad från när jag gick på gymnasiet (och det var faktiskt inte så länge sedan) i hur studierna är uppbyggda och hur man jobbar. Nu ska man ta reda på ALLT själv, man ska till och med klura ut vilka frågor man ska svara på vid inlämningar och prov! Jättelätt... Fast det känns ändå helt ok. Jag har ju aldrig haft särskillt svårt med skolan så jag känner mig ändå ganska lugn. Det som bekymrar mig mest är hur i hela friden jag ska hinna läsa på heltid, jobba 77 %, ta hand om barn och 5 hästar... Dygnet har helt enkelt för få timmar:)

Idag hade vi i alla fall en jätteintressant föreläsning som handlande om det normala åldrandet, dvs hur kroppen förändras när man blir gammal. Föreläsaren var själv i de övre 60 och hade jobbat inom vården på olika sätt hela sitt yrkesverksamma liv. Ämnet ledde till många skratt, men oxå tankeställare och erfarenhetsutbyte. Efter att ha lyssnat på detta kände jag att jag valt helt rätt utbildning (just nu...), jag vill lära mig mer!!

Imorgon bär det av till Danmark med jobbet. Ska bli kul att komma iväg lite, och resan brukar bli lyckad. Hoppas bara på fint väder. Typiskt nog har jag en del andra saker som måste göras i morgon så nu har jag fått engagera lite folk att göra det åt mig:)

Nu ska den trötta studenten krypa i säng och sova riktigt gott:)
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2009-09-03 @ 08:38:42 URL: http://helenawall.blogg.se/

Halloj där!

Vad duktig du är!Men du tar nog på dig för mycket skulle jag tro..Passa dig så du inte går in i väggen bara!Synd att jag inte bor kvar i trakterna, hade gärna hjälpt till..Jag går ju ändå bara hemma hela dagarna just nu..Rehab eller nått sånt..

Ha det bra i Danmark!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!