Hösten är här...

Nu börjar min årliga höstdepression göra sig påmind. Allt känns mörkt, kallt o dötrist... Jag får ångest av mitt oorganiserade hus, mina vilda barn, mitt röriga stall, mitt tråkiga jobb o alla skitprogram på TV. Det enda som ger en liten strimma ljus i tillvaron är min underbara man:) Självklart är inte allt så hemska som jag får det att låta, barnen är underbara, jobbet är kul o "House" är åter på TV, men jag avskyr verkligen hösten...

Nåja, nått roligt finns det väl ändå att skirva om? Eller? Jo faktiskt! I fredags var jag på en mlt trevlig tillställning. Vi är ett gäng som brukade hjälpa till på ridskolan i Tingsryd innan när Kerstin drev den. Nu var hon på besök o självklart passade vi på att träffas. Det blev massor av god mat, vin o prat:) Riktigt roligt faktiskt!!

Annars har helgen varit lugn, jobbade lördag o söndag natt:( Idag har Mojje varit o verkat Alina o Nickan så klockan hann bli 10 innan jag kom i säng, men sen sov jag som en sten:)
Alla hästarna mår bra o ordningen börjar infinna sig i stallen. Det verkar som om de nya damerna har funnit sig väl till rätta o allt flyter på.
Den kommande veckan bjuder på lite av varje; i morgon blir det ridlekis med Amelia o lite städning. Onsdag ska vi slakta bagglammen och på kvällen blir det bio med "Flickan som lekte med elden". Torsdag innebär jobb, liksom fredag o sen är det åter helg... Lördag styckas köttet o Fredrik ska hämta spån, söndag pressas det hö... Veckan skulle behöva 5 dagar till!

Nu tänker jag gosa ner mig i soffan med min underbara man o kolla på film.
Kram

Kommentarer
Postat av: Ninni
2009-10-06 @ 21:26:10

Åh,men hösten som är så underbar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!