Hissa o Dissa

Jag hatar verkligen hösten! Kallt, blåsigt o trist...
BLÄ!! Tur att man har en hemlig älskare som piggar upp en ibland:) Vad skulle jag göra utan honom? Fast så där vidare hemlig är han förstås inte... Inte för att det spelar någon större roll, så länge man får ha kvar honom o Fredrik inte protesterar i högan sky:)

Till dagens ära har jag gjort en "Hissa o Dissa"-lista:

Hissa:
1. Milla - min underbara hund
2. Fredrik - ställer alltid upp på mina knasiga ideer
3. House - världens bästa TV-program
4. Min hemliga älskare - du är bäst:)

Dissa:
1. Hösten - BLÄ
2. Tomma bankkonton - fy vad trist...
3. Städning - det blir ju skitigt lika fort...
4. Träning - fy vad jag är omotiverad just nu:(

Idag har jag faktiskt varit lite huslig, kokade grönsakssoppa till middag, mums! Amelia älskar soppa så det var uppskattat. I em var Amelia o jag på ridlekiset, gick jättebra. Hon red en häst som heter Åke... Sen äkte Fredrik o barnen till Ingelsta o hämtade det sista lammet, imorgon slaktas de. Under tiden fixade jag i stallet o pusslade med hästarna. Mysigt! Nu sitter vi i soffan med kaffe o kladdkaka, lägger sig som bomull runt midjan. Känner mig totalt omotiverad till allt vad träning heter just nu... 

I morgon blir det som sagt lammslakt i Göljahult o på kvällen bio, sen har den dan oxå gått... Var tar tiden vägen? Snart är det jul...
Nej, nu måste jag rycka upp mig! Kan jag få lite höstuppmuntran, tack?
Kram 

Kommentarer
Postat av: Ninni
2009-10-06 @ 22:29:53

Ja, älskade måste man ju ha... inte sjutton kan man nöja sig med ett och samma ligg för jämnan... fast jag skulle behöva tre karlar om färdknappen ska funka :-)

Postat av: Helena
2009-10-07 @ 09:32:07 URL: http://helenawall.blogg.se/

Är det bara jag som inte fattar någonting??vaddå älskare..??

och lite höstpepp då..Jag kommer ju snart ner o hälsar på!

Postat av: Tina
2009-10-07 @ 14:07:21

vad då för en älskare?? Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!