Fotboll, styckning o. rödvin

När jag vaknade vid 12 var det fullspäckat schema för hela eftermiddagen:( Det började med handling, sen väntade stallen på att göras iordning och sen skulle lammen styckas. När vi äntligen var färdiga med allt var klockan 20.00. Lördagkväll. Mysigt, tänkte jag, Jobbade ju igår så nu gäller det att ta igen förlorad tid:) Tji fick jag! Det är nu som min inderbara man släpper den otroligt romantiska kommentaren: "nu börjar fotbollen!" Fotboll?? Jag vill inte se fotboll, jag vill se en romantisk film o. mysa i soffan... Nix, det var bara att ta sitt glas med rödvin o. slå sig ner framför fotbollen. Här sitter vi nu, Fredrik kollar fotbollen medans jag bloggar o slänger ett uttråkat öga på TV'n ibland...

Nu ska jag passa på att fylla en av mina absolut bästa vänner i hela världen. Trots att vi bor väääldigt långt ifrån varandra så är hon den första jag vänder mig till när jag behöver råd eller bara prata av mig. Flisan, du är bäst! Hoppas det inte behöver dröja lika länge till vi ses igen:)

I morgon är det höpressning som gäller i Göljahult. För er som undrar kan jag förklara med att vi kör in höet löst o pressar efterhand vi behöver. Dötrist o skitjobbigt, men vi har aldrig mögligt eller dammigt hö så det lönar sig.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!