091023

Sitter här och beundrar mitt "nya" TV-rum;) Blev faktiskt riktigt nöjd! Efter mkt bärande, plockande och svärande är det äntligen klart. Nu återstår det bara att få alla pryttlar på plats...
Får nog bli en tur till IKEA oxå, tänkte införskafffa några korgar att ställa i bokhyllorna. Bra att gömma saker i:)

I går hade vi trevligt besök, Helena och barnen var här. Jag blir lika imponerad varje gång över hur lätt barn har för nya människor. Amelia har aldrig träffat Tillis och Alfons, ändå tog det inte 2 min innan de lekte som om de känns varandra hela livet. Oj, va roligt de hade! Tror detr måste vara 7 år sen Helena och jag träffades sist så det fanns en del att prata om. När de hade åkt somnade Amelia och Tove i varsin soffa, alldeles slut;)

Nu är det offeciellt höst i Göljahult; hästarna har börjat äta ensilage. Vi ställer ut ensilage i deras hagar så de kan äta som de vill, vilket brukar resultera i att de står med näsan i maten hela dagarna i början. I år var inget undantag. Mini och Mia stod och blängde över staketet, tyckte nog det var pest att inte få fri tillgång på mat, men de större hästarna var lyckliga.

När jag skulle släppa ut drottningarna på morgonen idag fick jag en inte så trevlig överraskning; vildsvinen hade plöjt upp nästan hela deras hage! Vi har ganska mkt gris här, men det är första gången de varit i hästarnas hagar. Dessutom hade de varit i flera trädgårdar hos svärmor:( Nu blir det för Fredrik och compani att skjuta ett par så de håller sig i schack!

I natt är det jobb som gäller och i morgon har vi hopptävlingar i Tingsryd. Det betyder att jag finns där ett par timmar och sen är det åter till jobbet. Ska oxå försöka hinna rida Samona som har blivit lite försummad ett par dagar nu. Hon tittade argt på mig när jag släppte ut henne idag, precis som om hon anklagade mig för att hon hade tråkigt:(
Kram

Kommentarer
Postat av: Felicia
2009-10-23 @ 20:36:35

Tror du har lyckats med nånslags tankeöverföring, mitt TV rum e toksnyggt nu också ^^

Och jag köpte iofs inte korgar men jättesnygga lådor att gömma saker i på IKEA.

kramen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!