Vildsvin, skola och regn

Jaha, ska kanske börja med vildsvinen...
Igår tänkte jag ta en lugn och sansad tur på Samona i skogen, har ju inte kunnat rida henne själv på lite över en vecka. Det började oxå ganska bra, hon var lite "på tårna" men inte så farligt. Tänkte ändå att det var bäst att hålla sig till den vanliga rundan som består av en lite större skogsväg med en del hyggen längs vägen. Sagt och gjort, vi kom galopperande i ganska lugnt tempo när det dyker upp en skock med vildsvin framför näsan på Samona! Självklart blev det tvärstopp och sedan en helomvändning på stället, vilket resulterade i att jag hamnade på marken och hon fortsatte iväg... Arg som ett bi travade jag efter henne och insåg snabbt att jag nog skulle få gå hela vägen hem, min förhoppning var bara att hon hittade hem och inte försvann på annat håll. När jag kom nästan ända hem stod fröken på vägen och väntade. Hon tittade på mig och undrade vad i helsike det var vi hade möt:) Nåja, för att vara sitt första möte med svarta, springande klumpar skötte hon sig ändå ganska bra. Frågan är bara hur det blir nästa gång vi ska ut??
När jag kom hem var jag så arg att jag gav min kära sambo tre alternativ:
1. Vi flyttar någonstans där det inte finns vildsvin
2. Utrota kräken
3. Bygg en paddock
Fredrik gillade alternativ nr 1 bäst, medans jag var mer inne på nr 3... Vi får väl se vem som får sin vilja igenom:)

Dagen har jag spenderat i skolan, började med att skriva tenta och sen föreläsning. Även tisdag och onsdag innebär skola och sedan är det tillbaka till jobbet. Ska faktiskt bli ganska skönt, har ju inte jobbat på 2 veckor nu.

När jag kom hem mötes jag av ett gäng genomblöta hästar som stod vid grinden och ville in, så det var bara att sätta igång att mocka och fodra. Nu hänger det blöta täcken lite överallt i både stallet och pannrummet...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!