Otroligt!

Sitter vid TV'n och kollar på "Förlossningskliniken" vilket gör mig både upprörd och gråtfärdig. Jag upphör aldrig att förvånas över hur korkade människor kan vara; de visar en mamma som just ska föda sitt tredje barn. Hennes första barn föddes i v 26 och det andra har ett ovanligt syndrom (Pierre Robin). Detta i sig är kanske inget konstigt, men i det här fallet beor det på att mamman missbrukade droger under hela graviditeterna. dessutom har hon Hepatit C som hon fått av sitt sprutmissbruk. Nu tror man att hon skulle ha insett hur farligt det är för barnet, men nej. Hur kan man behandla ofödda barn så? Varför kan människor inte förstå att barn är en gåva som man måste vara rädd om? Fruktansvärt! Det är i dessa fall man undrar om alla har rätt att skaffa barn...
Motsatsen till detta hemska är en liten pojke som födds med hela tarmpaketet utanför magen. Mamman har hela tiden vetat vad som väntar och det enda hon bryr sig om är att han lever. när jag ser hur lycklig hon är över att han lever börjar tårarna rinna.

Så, var glada och stålta över era barn. De är en gåva som man ska vara mkt rädd om!
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2009-11-18 @ 13:09:38

Bra Tessan!

jag brukar oxå titta på det där, och en del

mammor och pappor är ju inte riktigt kloka!!fattar inte att de som har så mycket regler och skit i Usa inte kan ha nån jäkla regel för vilka som ska få skaffa barn..Det är ju inga husdjur man skaffar för att det är en kul grej...Nej jävligt störigt..

En annan sak med det programmet är att alla barn över 3,5 kg benäms som EXTREMT stora och "tur det inte var 1a barnet" osv osv.

Men hallå, stopp och belägg..Mitt första barn vägde ju 4425gram, och han kom ut utan problem..han var 54 cm lång oxå..Äh jag retar mig på sånt..



Barn är inget man får, det är något man får ha till låns..

Synd att inte alla tar till vara på sina, det som för oss är en självklarhet, är för andra sååå långt borta..

Postat av: Ninni
2009-11-18 @ 16:34:08 URL: http://marklanda.blogg.se/

Jag håller med!

Dessutom vissa människor tar sina barn så för givet! Låter vardagen bara rulla... fokuserar på regler och fostran, som om de vore hundar, istället för att älska sina barn!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!