Duktiga tessan!

Idag måste jag berömma mig själv lite! Har fått massor gjort idag och varit riktigt duktig; kört i 3 stora lass ved, städat, hämtat halm, tvättat och lite till... Länge sedan jag fick så här mkt gjort på en dag! 
Dessutom har vi hunnit med middag och fars-dag-firande hos svärmor och svärfar:)
Fredrik var en runda i skogen och letade efter älgarna på fm men han hittade inga...

Annars har det inte hänt så mkt här de senaste dagarna. Jag försöker förbrilt plugga till min tenta på måndag men inget verkar vilja fastna i min hjärna:( Undra om det är en godtagbar ursäkt för att slippa skriva tenta?? Troligen inte...

I morgon hoppas jag få lite höststädning gjord i trädgården om vädret tillåter. Har ca 10 ton löv som behöver räfsas upp och lika mkt frukt som ligger på marken. I vår trädgård finns 6 stora fruktträd med äppel, päron och plommon. Dessutom har vi en stor frukttädgård med ca 15 fruktträd av varienrande sort...
Jättebra tycker säkert en del, massor av frukt! Men vad gör man med all frukt när man hatar allt vad safta och sylta heter?? Själv ger jag bort massor! Fast de som vill ha får själva komma och plocka sin frukt...
Det som ramlar ner kör Fredrik till älgarna, hittills tror jag vi har kört 100 st 20 liters spannar! Ändå finns det massor kvar...

Har oxå tänkt hinna med en runda i skogen med Samona på fm. Har ju inte kunnat rida henne den här veckan men nu känns allt ok:) Hon börjar nog bli lite trött på tömkörning...

Nästa helg blir det fullt ös från början till slut:) Börjar med tjejkväll hos Anna på fredagen, fortsätter med firmafest på jobbet på lördagen och avslutar med fars-dags-firande hos mamma och pappa på söndagen. Tove och Amelia ska vara hos mormor och morfar hela helgen; lyx! Både för oss och dom...

Nu ska hästarna in och sedan förhoppningsvis lite mys i soffan framför TV'n med  min man:)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!