Allergi?

Amelia hade en klurig kommentar idag;
Amelia: mamma, jag tror jag är allergisk.
Jag: Jaså, mot vadå?
Amelia: mot människor! Jag nyser när jag tittar pappa o Tove...
Till saken hör att hon har blivit dunderförkyld med snor och hosta:(

För övrigt befinner jag mitt just nu på en annan planet där det enda som existerar är job och pluggande. Känns som det är det enda jag gör vilket börjar bli lite tjatigt nu och resulterar i att allt annat förfaller; huset ser ut som en krigszon, Millan är hyperaktiv, barnen sura och Fredrik butter:(
Som om inte detta var nog insåg jag idag att det är första advent på söndag och att jag aldrig kommer hinna få "adventfint" tills dess... Kanske lika bra att hoppa över julen i år? Nej, så klart inte, men jag blir alltid så nojjig över all denna julstress...

Trots min starka övertygelse har Tove och Amelia vaccinerats mot svininfluensan. Detta beror på att de båda har problem med sina luftrör och därför tillhör riskgruppen. Jag tror ju inte på vaccin, men i detta fall tvingas jag göra ett undantag för barnens skull. Ska bara tillägga att mina barn självklart är vaccinerade mot alla barnsjukdomar! Själv ska jag inte vaccinera mig och Fredrik har ännu inte bestämt sig.
När vi ändå var på BVC och vaccinerade tittade de på Amelias utslag hon fått över nästan hela kroppen; böjvecksexem! Så nu blir det till att smörja, smörja och åter smörja...

En liten hästrapport kanske vore på sin plats:
Samona är just nu i sitt esse. Förra veckan slängde hon av Helena i skogen när hon bestämde sig för att det var dax att gå hem. Turligt gick det ganska bra, med bara lite mindra blåmärken och ett ömmande knä på Helena. Fredrik däremot var inte särskillt glad eftersom han fick gå hem den 6 km med Samona! I lördags var vi och tränade för Elisabeth och det gick med glans! Samona var riktigt fin och det var så kul att träna:) Sofie har ju hoppat henne lite och det märks faktiskt skillnad, hon gillar helt klart att vara hopphäst på deltid:)

Kalendern för närmaste veckan innehåller mest pluggande. På lördag åker Amelia och jag till Lisseberg tillsammans med mamma på julmarknad; mysigt! Hoppas bara på uppehåll...
Sen väntar Amelias födelsedag. kan inte fatta att hon snart fyller 4 år! Det blir firande hela den helgen hon fyller med barnkalas på lördagen, mormor och morfar på söndagen och farmor och farfar på måndagen. Amelia har beställt en Hello Kitty-tårta till kalaset, så nu gäller det att hitta någon som kan göra den...

Dax för en rpmenad med hundarna och sen ska jag inta sängläge:) Tänkte fixa lite i trädgården i morgon om vädret tillåter och tiden finns...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!