Städning, gräsklippning o ny ponny

När jag vaknade idag insåg jag att mina ursäkter för att slippa städa inte längre höll... det var bara att ta tjuren vid hornen o sätta igång. Egentligen går det ju rätt fort när man väl håller på, men det är ju så nedrans tråkigt! Lyckades ändå pinna mig igenom både damsugning o golvtorkning sam toaletter. Var riktigt nöjd med mig själv när jag var klar. Fredrik hade lovat att hjälpa mig, men vi insåg snabbt att det skulle gå fortare om han tog barnen o gick ut:) När städningen var klar o huset sken i varje vrå (inte riktigt men det låter fint), passade jag på att klippa gräset. Det är faktiskt ganska skönt att klippa gräs o filosofera lite (vi har åkegräsklippare!). 
Nu ska jag bara fixa till lite i stallet så det ser beboligt ut till ikväll när vårt nya ponnysto kommer. Det är väl konstigt, stallet är knappt använt på flera veckor sen hästarna släpptes på bete, o ändå ser det värre ut nu är det brukar göra på vintern. Kan kanske bero på att vi håller på att byta boxarna o renovera lite...?
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!