Nu jäklar!

Nu har jag äntligen fått tummen ur och gjort något jag funderat på i flera månader; jag har köpt en Orbitrek! För er som inte vet vad det är är det en träningsmaskin, typ cykel fast för armarna oxå. Min mamma köpte en sådan för att tag sedan och efter jag provade den i torsdags var jag fast. Jag bara måste ha en! Fick lite ångest när jag såg priset, men va tusan. Ska man bli fin får man lida pin...
Så, nu börjar alltså mitt nya liv. Mitt mål är att få tillbaka den kroppen jag hade innan Tove föddes, vilket betyder ner ca 7 kg. Det är faktiskt lite konstigt, efter att vi hade fått Amelia hade jag inga som helst problem att komma tillbaka till den vikt jag hade innan graviditeten men nu har det verkat helt omöjligt. Beror antagligen på att då hade jag minst två hästar som reds varje dag och nu har jag inte ridit lika mycket. Många tror inte att det är så bra träning att rida, men det är det! Jag märker det nu när jag har varit "konvalecent" i ett par veckor (pga mitt knä) och inte kunnat rida alls. All min kondis är borta och musklerna är nästintill obefintliga...
Men det ska bli ändring på det nu! Nu undrar säkert många varför man måste köpa något dyrt träningsredskap iställer för att ut och promenera eller springa? Då vet inte ni hur ont om tid man har med två små barn, sex hästar, två hundar, ett stort hus och en man(!). Tiden räcker helt enkelt inte till... När man väl är färdig för kvällen är det inte särskillt lockande att ta på sig träningsskorna och ge sig ut! Dessutom hata Fredrik att springa och då passar Orbitreken honom perfekt!

Just nu har jag en lugn stund för mig själv, Fredrik o Amelia har åkt o fiskat och Tove sover. Funderar på om jag ska gå ut och klippa gräset, tycker det är ganska avkopplande. Eller så ska jag inta ryggläge i soffan en stund:)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!