Liten paus

Jaha, då sitter man på jobbet igen... Just nu är det en stund lugn o ro innan det bryter ut igen. Fast jag klagar inte, älskar att jobba natt! Det passar mig som handen i handsken, dessutom har har inga so helst problem med att sova på dagarna. Hoppas bara att jag får fortsätta även efter nyår...

Amelias ledighet från dagis börjar äntligen gå mot sitt slut. Hon klättrar omkring på väggarna hemma nu och behöver verkligen komma tillbaka till dagis! Även Tove börjar bli redo för sin dagisstart. Hon går riktigt stabild nu, till och med springer! Hoppas bara hon kommer älska dagis lika mkt som sin storasyster:)

Har funderat på hur jag ska göra med min lilla hund, har ju haft funderingar på att kanske ta en kull med valpar till våren. Nu har jag iallafall bestämmt mig för att mentaltesta henne samt röntga hennes höfter. Då får jag iallafall veta om hon är ok att avla på eller ej. Sen gäller det att hitta en hanne till henne, det finns ju inte så många landseer in Sverige... Komiskt nog finns den en bara 10 min hemmifrån, en unghanne. Vet inte alls om de skulle vara intresserade av att para, men det tål att undersökas. Dessutom är det mkt jobb med valpar, måste forska lite i hur rasen fungerar vid valpning om de har svåra valpningar osv. Vi är åtmindstonde jätte nöjda med MIllan och ångrar absolut inte att vi köpte henne, hon är helt underbar. Funkar jättebra med barnen och Meja och hon trivs jättebra ihop. Jag har helt klart hittat min ras!  
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!