Förkylning:(

Blä, jag avskyr att vara sjuk. Vaknade idag vid kl 15 (har jobbat i natt) och mådde pyton. Halsen kändes som ett sandpapper, kroppen som spagetti och huvudet som en bomb... Tryckte i mig ett par alvedon och somnade om en stund. Typiskt att man ska behöva bli sjuk just nu! Ikväll är det ju marknadsdans o allt....

Idag och i morgon är det Tingsryd marknad, så Fredrik och barnen åkte dit en stund idag när jag sov. Amelia haade åkt karuseller och var sååå lycklig! Mkt folk som vanligt trots att vädret inte är på topp. Själv hoppas jag kunna ta en tur dit i morgon men vi får väl se vad som händer med förkylningen. Dessutom ska vi fira Toves födelsedag i morgon. Hon fyller ju egentligen inte fören den 5/8, men vi delar upp firandet lite så det inte blir så mkt folk.

Längtar till jag får hem min Orbitrek, känner mig verkligen motiverad till att börja träna. Dessutom tänkte jag testa om mitt knä klarar av lite ridning, så samona ska få komma ut i skogen en runda i veckan. Hon är ju inte riden sen hon åkte på betäckning i maj, hoppas hon sköter sig...
Bestämde mig idag för att sätta försiktiga mål för att bli av med mina extra kilon; 7 kg fram till jul. Vet av erfarenhet att det aldrig lyckas med att sätta för höga mål... Skulle det gå fortare är det ju bara en stor bonus!

Nu väntar duschen och sedan lite fixande innan vi ska lämna barnen hos farmor o farfar. De ska sova där till i morgon medan vi är ute och svirar:)
Kram


Kommentarer
Postat av: Helena
2009-07-28 @ 21:54:17 URL: http://helenawall.blogg.se/

Haj haj!

Jag vill oxå ha en sån där maskin, men vet du? jag har gått med i viktklubb.se.Fungerar skitbra!Jag har ca 12 kg för mycket och gick med för att jag var för snål för viktväktarna..men nu har jag gått ner 3 kg på 4 dagar.jag cyklar lite med barnen, går och hämtar posten (1km +1km) sen går jag med hunden oxå ju..Lycka till iallafall!!

/fetmorsan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!