Baksmälla...

För första gången i mitt liv är jag bakfull... Inget jag är ledsen att jag tidigare missat! Visseligen hade vi kul igår, men om det var värt en baksmälla är jag inte så säker på. Det var iallafall mkt folk i öltältet igår. När vi kom vid 22-tiden var det lite lagom, men sen droppade de snabbt in. Hälften var såna man inte kände och andra hälften såna man inte ville känna:) vi drog oss hem ganska tidigt, skulle ju cykla ända till Hensmåla! Det kändes inte så långt när vi cyklade in till Tingsryd, men vägen hem var som en evighet. Det hjälpte förstås inte att jag hade ont i fötterna, inget lyse på cykeln och skulle ha med två drönare (Fredrik o Anders) hem:)

Idag har vi tjuvfirat Toves födelsedag. Det blev först en tur på marknaden och sen tårta i Göljahult. Nästa vecka blir det firande på riktigt när hon fyller. Tänk att hon redan är 1 år! Var tar tiden vägen??

Skickade in papper med ansökan till en utbildning i höst. Har tänkt läsa till specialundersköterska med inriktning på äldre. Utbildningen är på distans så meningen är att jag ska jobba som vanligt. Min chef blev inte jätteglad när han hörde att jag skulle plugga, men han ändrade sig när jag sa att det var på distans. Han tyckte nog det var lite konstigt att jag sökte skola när jag äntligen får jobba på natten, något jag tjatat om hur länge som helst. Nu håller vi bara tummarna för att jag kommer in! Har även tänkt söka till barnundersköterkseutbildningen nästa år....

Nu ska vi fixa lite mat och sen blir det en välförtjänt kväll i soffan.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!