Vinter och julstämning:)

Äntligen har vintern kommit! Snön ligger i stora drivor och allt ser så rent och mysigt ut:) Millan har legat i snön hela eftermiddagen, fick nästan inte in henne, hon älskar snö! Igår kväll lekte hon med snöbollar i en evighet, jagade snöflingor och rullade runt:) Den hunden är underbar!

När snön började falla igår infann julkänslan sig direkt! Ingen jul utan snö...
Amelia och jag bestämde direkt att julsakerna ska fram på söndag! Dessutom ska jag koka julskinka för första gången i mitt liv...
I vanliga fall brukar min kära svärmor göra det åt oss men i år stejkar hon... 

Amelia är ju i den åldern när det rör sig många saker i hennes huvud. Idag sa hon följande:
"Mamma, när jag fyller 5 och Tove fyller 2, då har du bara stora barn, inga små. Då kanske vi kan låna en lillebror från någon som inte behöver honom? Men, vi kan inte låna Nellies lillebror för han bara skriker!"
Tänk att det kan få plats så mänga tankar i ett så lilet huvud:)

I måndags var det Luciafirande på dagis. Alla barnen skötte sig exemplariskt och sjöng så fint. Tove skrålade "Blinka lilla stjärna" för full hals. Även om texten inte gick att tyda hade hon rätt melodi!

Nu ska jag titta på världkuppkval i dressyr från London!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!