Ruinerad...

... är just vad jag/ vi har blivit idag! Kanske bäst att ta det från början:
Fredrik gick iväg för att släppa Meja på morgonen. Vid 9-tiden kom han hem och roppade på mig. När jag kom ut på verandan var det blod överallt! Det pissbloade från Mejas öra... Efter tvätt såg vi att örat var i två delar. Eftersom det är söndag har vår veterinär inte öppet så det var bara att ringa djursjukhuset i Växjö. Vi virade in stackars hunden i en handduk för att slippa blod i hela bilen och körde. Tur att min kära syster var här så barnen slapp åka med! Det blev till att lämna Meja så de kunde lappa ihop hennes öra. Vid tre-tiden ringde de och sa att hon var färdig, de hade fått sy en massa stygn för att få ihop örat igen...
Troligtvis har hon rivit sig på taggtråd när hon drev haren, tur i oturen att det bara tog ytterörat!

Ovanpå allt detta tummullt har vi haft kalas för Amelia idag oxå; mormor o morfar mfl. Hon fick en hel drös med Pettsson o Findus-saker; DVD, ljudbok, sagobok m.m.

Igår var det barnkalas som gällde; fem pojkar och Amelia! Roligt hade de, men oj så trötta när det var dax att åka hem:) Här var det Hello Kitty-saker i packeten; till Amelias stora lycka:)

Nu sitter barnen framför TV'n och kolla Pettson o Findus och är lite lagom trötta (liksom jag...) I morgon blir det dagis en stund på fm och sen kommer farmor o farfar på em för ytterligare firande. Tur att det dröjer ända till augusti innan nästa barn fyller år!
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2009-12-07 @ 09:43:34

Åh fy fan vad typiskt sånt är!Lagom före jul, lagom mitt i en massa annat och precis så j-a dyrt som det bara kan vara..Men försäkringen täcker väl?Så ni bara har självrisken??Eller bara och bara...Hmmm..Stackare.Både ni och hunden..Skickar julkram!Vi fick dödsbud idag istället, inget vidare det heller..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!