1 dag kvar...

... på 2009 och jag är sjuk! Förkylningar är det absolut värsta jag vet särskillt eftersom de aldrig verkar ge sig. Ringde till VC idag för att få pencillin för min bihåleinflammation men höll istället på att få spader! De hade så klart ingen tid (det finns aldrig tider i Tingsryd...) och istället tyckte hon jag skulle åka in till jourläkarstationen i morgon... Jo, visst dit tänker jag absolut åka på nyårsafton; tror inte det! Dessutom undrade hon varför jag trodde att jag hade bihåleinflammation, det kunde man minsan inte vet förren läkaren hade tittat. Hon tyckte oxå att jag skulle ta två alvedon och vila lite så kanske det går över! Då förklarade jag lugnt och sansat (!) att jag haft bihåleinflammation ca 354 gånger innan och visste precis hur det kändes...
Ibland undrar man vem VC är till för? Folk som håller på att dö, eller kanske de som redan är döda??? Vilken hiskelig tur att det finns alvedon!!

Nog om detta, nu tittar vi på "Eldsjälsgalan", tänkte jag skulle vinna 3 miljoner på bingot men det bidde inget:( Blir dock så glad när jag ser allt eldsjälar som lägger ner all sin lediga tid på våra barn för att de ska kunna ågna sig åt sina idrotter. All heder åt dem!!

I morgon är tanken att vi ska åka till Lehovda för att fira nyår, återstår att se vad förkylningen säger om saken... Men först ska Fredrik och Millan(!) ut och jaga rådjur på morgonen. Vet inte vem som kommer tröttna först, Millan eller rådjuren...
Kram





Kommentarer
Postat av: Helena
2010-01-01 @ 13:31:27 URL: http://helenawall.blogg.se/

Åh hoppas du blir bra..Jag brukar få blåljuga för att få tider här..bla bla..feber-hög-många dagar-ont i käkarna-bla bla..

ibland hjälper det ibland inte..

Jättefina kort på barnen!!Gott nytt år på er alla i Göljahult!

Postat av: Moster Tina
2010-01-03 @ 17:33:24

Vilka underbart söta barn ni har!!!

Ge dom varsin bamsekram från moster

en stor kram till dig också kära syster!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!