Världens bästa hund!

Jag har världens bästa hund! Hon är helt enkelt underbar och jag ångrar inte en sekund att vi skaffade henne. Trots sin storlek är hon smidig och tar inte särskillt mkt plats, hon är lugn och harmonisk och älskar barn:) Dessutom är hon otroligt trogen, hon följer mig vart jag än går fast att vi bara har haft henne i snart två månader.
Innan Millan kom till oss hade jag aldrig träffat på en Landseer så jag vistse inte särskillt mkt om rasen (mer än det jag hade läst...), men det enda jag ångrar nu är att jag inte har skaffat en tidigare! För mig är det den perfekta rasen, den införlivar alla mina kriterier på en bra hund.
Självklart har rasen sina nackdelar; det är en stor hund med mkt päls och precis som alla andra stora hundar kan de få problem med lederna, men Landseeren är faktiskt den stora hund som har minst problem med sina höfter och armbågar. Det största pluset är helt klart temperamentet, hon är lugn utan att vara tråkig. Millan kan ligga på gräsmattan hela dagen utan att lyfta på huvudet oavsett vad som händer, men när jag går ut och ropar på henne kommer hon som ett skott och undrar vad vi ska hitta på:)
Pälsen kräver faktiskt inte så mkt arbete som man kan tro, jag ägnar ca 10 min om dagen åt att borsta henne och lämnar henne en gång ibland till "frisören". Hur som helts är hon världens bästa hund!


Kommentarer
Postat av: Helena
2009-08-19 @ 13:32:28 URL: http://helenawall.blogg.se/

Hellooo!

jag instämmer!Jag har tittat på mycket raser och olika specialiteér, tex temperament, storlek, sjukdomar, vakt/vall/jakt??mm. mm.

Jag fastnade för Lanseeren i vintras när det började komma fler uppfödare och hemsidor, och vi har ju redan Bosse, som är världens bästa Rottweiler, men jag vill ha en till, och det får absolut bli en Landseer.Måste bara ha råd först, men jag står fast vid att jag vill ha en tikvalp om du tar valpar på Millan.Om jag så ska jobba häcken av mig så ska jag ha en.Nu har vi ju stor bil så det går att få in 2 stora hundar.



Så glöm inte bort mig när bebisarna ska komma..



Kram kram

Postat av: Elenor
2009-09-09 @ 18:26:00 URL: http://ellyellis.blogg.se/

Fin hund du har! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!