Plugga och träning...:)

Jippie!! Fick besked om utbildningen jag har sökt och jag kom in! Ska bli riktigt roligt att läsa, känner mig verkligen motiverad, dessutom passar det så himla bra att den är på distans eftersom jag inte vill vara ledig från jobbet just nu. Jag har oxå bestämt mig för att om jag inte få jobba kvar på natten efter nyår så ska jag söka utbildningen till Barnundersköterska. Det är ju den jag egentligen vill läsa och som jag ha funderat på ett bra tag nu. Anledningen till att jag inte redan sökt är att den är på heltid i skola och då kan jag inte jobba, vilket inte har passat... Har oxå tittat lite på en del kurser i företagsekonomi på distans som jag ev ska söka. Efter att ha känt noll motivation till att läsa är jag nu redo att ta nya tag, ska bli så roligt.

Mitt nya, sundare liv går som på räls. 6 kg har nu försnunnit sen starten och jag känner mig mkt piggare, kondisen börjar återvända och jag sover aningen bättre. Orbitreken är jättekul att träna med och jag ångrar verkligen inte att jag köpte den! Jag försöker oxå tänka noga på vad jag äter och det funkar jättebra; har bytt ut mjukt bröd mot knäckebröd (är mkt bättre för magen), dragir ner på godiset och undviker kakor och läst. Kan inte direkt säga att jag saknar sockret länge, inte så som i början. Det är verkligen sant att man kan bli beroende av socker och att man behöver gå på avvänjning:) För att belöna mig själv för att jag är så duktig har jag valt ut en tatuering jag vill ha och bestämt mig för att göra det. Det blev en röd drake som är jättesnygg, ska försöka lägga upp en bild på den. Nu återstår bara att bestämma var den ska sitta...

Igår hade jag bestämt mig för att åka till ridhuset med Samona för att känna lite på henne. Planen fick dock ändras lite när Amelia fick ett sammanbrott och absolut vill åka med för att rida Mia. Det var bara till och lasta in båda två och åka:) Tur att vi har världens snällaste ponnie! Amelia red henne för första gången helt själv både i skritt och trav och gissa om ungen var lycklig! Efteråt kom den bästa kommentaren som värmde mitt hjärta:
"Mamma, nu när jag kan rida själv kan jag oxå träna för Elisabeth!"
Elisabeth är vår dressyrtränare som kommer till Tingsryd varannan vecka och som jag ha tränat för att par år nu. Fredrik tyckte inte det var lika roligt eftersom han försöker få Amelia att intressera sig för hoppning istället för dressyr... Han vill nämnligen inte alls åka på dressyrtävlingar:)   

Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2009-08-14 @ 09:01:17 URL: http://helenawall.blogg.se/

haj baj!

Gud vad roligt att lillan är så intresserad och oxå vill rida!När jag väntade barn nr2 så fick jag mycket kritik för att jag ville ha en dotter, för mig var det viktigt för vi hade en son och han är mc-intresserad.Jag ville ha en dotter som kunde anamma mitt intresse, ridning och hästar.Och ja, jag hade blivit lite besviken om det hade blivit en kille till..Det är sant.Men i grav.v.18,19 & 38 såg de klart och tydligt en sn*ppa..

Det är ändå något visst med mamma-dotter.Min son är inte ett dugg intresserad av hästar och flickan har nu visat sig vara det..Kul!Självklart får barnen välja själva vad de vill göra men det underlättar och är roligare om man har gemensamma intressen.



Och HEJA dig som gått ner och vart så duktig med mat och träning!

jag har gått ner 4 kg på 3 veckor nu!

HEJA OSS!!!!



Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!