Ny energi

Äntligen lite ny energi! Igår fick jag lite välförtjänt semester ifrån mitt liv:) Jag gjorde något som jag har behövt i flera veckor, nämnligen åkte hemmifrån, stängde av telefonen och bara njöt. Det var så skönt att kunna samla tankarna och få rå om sig själv för ett tag. Till på köpet hade jag bra sällskap som inte ställde några krav:) Kändes riktigt bra att komma hem idag och känna sig pigg och klar i huvudet. Alla människor borde ta semester från sitt liv ibland, man får lite perspektiv på saker samtidigt som man rensar huvudet på allt onödigt som finns där. Framför allt behöver man ha telefonfria dagar med jämna mellanrum! Vi är alldeles för tillgängliga i våra liv. Man tror att folk måste kunna få tag i en dygnet runt och att man kan missa något livsviktigt om man inte är kontaktbar alltid. Så är det inte! Om någon verkligen behöver få tag i mig finns det fler sätt än att ringa på min mobil eller skicka sms. Jag ska från och med nu införa mobilfria dagar! Dessutom kan man alltid prata in ett medelande på telefonsvararen...  Jag vet fler som skulle behöva införa det:)

Nu till en lite fundering jag haft ett tag:
Hur kommer det sig egentligen att man aldrig blir riktigt nöjd? Varför vill man alltid ha mer eller det man inte kan få? Det är något som jag undrat över många gånger. Kanske beror det på att människan behöver utvecklas, att man är rädd för att fastna i gamla vanor eller oxå bara för att det helt enkelt är spännade med nya eller ouppnårliga saker. Jag tror att vi behöver önska och drömma, även om det ibland aldrig kan bli sanning. Det är önskningen och dömmarna i sig som är det viktigta, inte att uppnå dem. Dessutom behöver man se vad som finns på andra sidan för att förstå vad man har, det gamla talesättet "man vet vad man har men inte vad man får" stämmer faktiskt riktigt bra, men utan att veta vad som finns är det svårt att veta vad man har:)

Kram


Kommentarer
Postat av: Eva
2009-08-10 @ 17:52:12 URL: http://pfrunder.blogg.se/

Vad rätt du har , har själv avsatt egna dagar för att få ny energi och gud vad bra jag mår . så fortsätt med det . Kram Eva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!