Missförstånd...

Jag avskyr när folk missförstår vad man säger. Eller när de inte är intresserade av att försöka förstå vad man menar. Jag bloggar för att jag ibland behöver få ur mig saker, för att lätta på trycket. Ibland skriver jag saker som kan verka idiotiskta eller helt förvirrade, men det måste ut! Alla har väl rätt till sina egna funderingar och åsikter? Eller? Dessutom tvingar jag ingen att läsa, det är inte därför jag skriver, det är för min egen skull.
Jag ska oxå klargöra, (med hänvisning till tidigare inlägg om att ställa upp för andra), att självklart ska man ställa upp för sina vänner när de behöver en!  Det är inget snack om saken. Det jag menade var att man kanske inte alltid ska sätta andra först eftersom det kan leda till att man glömmer sig själv, och om jag mår skit hur ska jag då kunna hjälpa mina vänner? Det är saker i vardagen man bör fundera på; kan du hjälpa mig med det? Kan du fixa det? Kan du köpa det? etc. Det är skillnad på att ställa upp och ställa upp! Att finnas där för sina vänner betyder inte att man låter sig utnyttjas närhelst det passar andra. Vänskap handlar om ömsesidig respekt och förståelse för varandra, om att ge och ta och om att finnas där när man verkligen behövs. Även om det känns tufft. Det är då man vet vilka man kan räkna med och vilka som bara tar energi ifrån en!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!