Hjärtattack och inskolning

Idag var vi på kliniken för att dräktighetsundersöka Schex och Samona. Vi höll alla tummar för att Schex skulle vara dräktig eftersom vi inte sett någon brunst på henne, och mkt riktigt där fanns ett litet liv:) När sen turen kom till Samona var det inte lika spännande, hon har ju brunstat som bara den så där visste vi vad som väntade; trodde vi! Jag fick nästan en hjärtattack när veterinärens säger: jaha, en dräktig till... Va? Jag var tvungen att fråga igen. Vad sa du? Jodå, hon är dräktig!! Detta var nog den bä'sta nyhet jag fått på länge, särskillt eftersom vi har krabbat så mkt med henne i sommar och det har kostat väldigt mkt pengar... Så nu har vi tre ston dräktiga av tre försök! Samonas ägare Anna blev överlycklig när hon fick höra:) Det enda som känns lite tråkigt är att mina tävlingsplaner för säsongen fick i stöpet, men vad gör det? Jag kommer ändå kunna rida henne hela hösten och det är ändå dräktigheten som är viktigast. Det är ju därför vi har henne! Känns oxå väldigt kul med Schex, ska bli spännande att se vad som kommer ut. Förhoppningsvis blir det en riktigt hoppkanon, förutsättningarna finns ju med de föräldrarna!

Nu måste jag oxå berätta att Tove har börjat sin inskolning på dagis idag. Fy vad läskigt! Hon släpte inte mig en sekund och tyckte inte att de andra barnen var ett dugg intressanta. Resten av veckan ska Fredrik sköta inskolningen eftersom jag jobbar, får se om det går bättre... Amelia har börjat på Backsippan idag, det är avdelningen på dagis för 4-5 åringarna. det var däremot väldigt roligt! Hon var så spänd igår kväll att hon inte kunde sova:) Allt hade gått jättebra och hon fann sig snabbt tillrätta. De flesta barnen på den avdelningen känner hon ju sen tidigare, samma sak med fröknarna. Amelia är väldigt tuff och framåt så det brukar inte vara något problem med nya saker för henne;)

Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2009-08-19 @ 13:33:55 URL: http://helenawall.blogg.se/

Åh vad roligt!Stort grattis!Jag gjorde precis likadant, fick en "skenbrunst" fast jag var "dräktig"!!!!Kul kul!och dubbelt roligt när det kostat extra jobb och pengar!GRATTIS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!