Gnäll:(

Sov som en sten idag, ändå var jag inte särskillt trött när jag kom hem. det är så länge sedan jag sov så här bra att jag inte ens kommer ihåg när det var. Vaknade vad kvart över fem av att det luktade helt underbart från köket. När jag kom ner stod min underbara man och lagade mat; kycklingklubba med nudlar och grönsaker, mums! Fredrik är riktigt bra på att laga mat när han bara vill:) Disken däremot är det sämre med...

Läste ett blogginlägg om hur släktingar, eller vänner, lägger sig i och har åsikter om hur man lever sitt liv eller sköter sin familj. Just det här inlägget handlade främst om åsikter släktingar hade på familjens djur. När jag läste detta blev jag förbannad! Visst måste man få ha åsikter, men till vilken grad har man rätt att uttrycka dem?  Har man rätt att säga och tycka vad man vill bara för att man är någons mamma eller syster? Det tycker inte jag. Vi kan ta Millan som exempel. Hon är en stor hund som blir lite livlig när det kommer nya människor eller någon hon gillar. Ska jag stänga in henne för det och aldrig låta henne träffa nya människor? Nej! De som kommer hit till oss vet att hon finns och får helt enkelt acceptera det. Självklart finns det tillfällen när hon inte får vara med, t.ex om vi ska ha finare kalas och folk är finklädda. Då får hon inte hälsa eftersom jag inte vill att hon ska skita ner folks kläder. Men hon tillhör familjen oavsett vad andra tycker om saken. Jag skulle aldrig gnälla över andras djur även om jag kanske inte gillar dem, man gör helt enkelt inte så. Däremot tyckt det finnas människor som tycker att de har rätt att kritisera allt och alla och att alla måste stå ut med deras dumma åsikter.

Nu är det dax att göra sig iordning för jobbet och ännu en underbar natt...
Kram 


Kommentarer
Postat av: Lilla Jag
2009-08-10 @ 20:51:03 URL: http://helenawall.blogg.se/

Det var bra åsikter!jag har ju de flesta med mig i det jag tycker och det är skönt.Kanske inte skrev det men vi ska stängsla upp tomten (1ha) och låta hunden gå lös, han smiter till grannens sopor eller fåren om vi släpper honom ur sikte nu.men när väl staketet är uppe, då får kära svärmor stå på andra sidan om hon inte törs gå in.Moahahaha!

jag är ond när någon ger sig på mina barn och min familj.Då kommer kobra-mamma in och hon bits, jävlar att hon gör.

Nej men jag är ganska kartig nu för tiden, och tar inte skit.Så de kan fara o flyga.

Men skitbra blogginlägg, och synd att karlarna aldrig kan ta rätt på disken efter sig.vad har de allt till??

ha det!Och hoppas du fortfarande kan tänka dig att sälja på mig en valp nästa år???jag tar gärna på foder med för den delen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!